Konkurrence huskeliste
Arealer: Spormarker, Skov, Lydighedsplads.
- Kontakt arealmanden i god tid før konkurrencens afvikling, fortæl hvad du skal bruge og hvor mange hunde der deltager.
- Lad være med at lave "drilleøvelser" - altså øvelser der ikke er relevante, eks. mad på spor/felt, ikke apportbare ting til apportøvelsen, mm.
Kantine: Morgenkaffe, brød, smør, ost, syltetøj, pølser, pølsebrød etc.
- Husk bemanding af kantinen hele dagen.
- Kantinen skal være bemandet ca. 1 time før de første personer ankommer.
- Ved officielle konkurrencer skal der smørers madpakker til dommere, figuranter, og hjælpere (oprykninger, udtagelser og 3x3).
- Se efter om der er øl / vand og kaffe, ellers henvend dig til kantinebestyreren.
Kantine bil:
- Der skal køres øl/vand, kaffe og evt. madpakker ud i løbet af hele konkurrencen.
- Sørg for at det er et lokalt medlem der sørger for dette.
Dagen før:
- Sæt spor og felt pinde op sammen med den lokale dommer eller figurant. Dette er tilrettelæggerens ansvar !
- Vis den lokale dommer skoven og hvor genstandene skal placeres, det er dig som tilrettelægger der bestemmer dette.Dette er tilrettelæggerens ansvar !
- Ligeledes aftaler i hvor standpladsskiltene skal stå.
- Sørg for at klubhuset er rengjort og indbydende til at modtage gæster Dette er tilrettelæggerens ansvar !
Listefører:
- En god listefører er alfa omega. sørg for at en hovedliste sættes i mappen på kontoret.
- Ved officielle konkurrencer skal der anvendes godkendt listeføre.
- Det er listeførerens ansvar at Kennelnavn & kåringsnummer står på hovedlisten
- Det er listeførerens ansvar at der på hovedliste i U.kl. tydeligt fremgår om der er halsgivning i øv. 9 samt om der er opnået 1/2 eller hele oprykninger.
Foto:
- Allier dig med en der kan tage fotos fra dagen, således vi har til bladet og hjemmesiden.
Pokaler:
- Ved lokal konkurrencer bestilles pokaler hos formanden.
- Ved officielle konkurrencer bruges ikke pokaler.
- Der er én pokal pr. 3. startende ( dvs ved start nr. 1, 4, 7, 10, etc. )
Tidsplan:
- Lav en tidsplan der holder.
- Husk at tage højde for transporttider, etc.
Hundeførere: Husk
- Rigtigt og fuldt navn på fører
- Hvilken klub de kommer fra
- Kennel navn på hund
- Kåringsnummer
- Race
- Køn
- Plads til startnummer
Dommermapper:
- Lav altid dommermapper med dommersedler i rigtig rækkefølge og mængde.
- Sæt gerne seddel på med dommernavne og fig. navne.
- Husk at vedlægge en skitse af den pågældende øvelse til dommerne.
Kørevejledning / skiltning: Husk
- En god og præcis kørselsvejlednig til hver standplads.
- God skiltning er vigtig.
- Tænk igennem hvor de forskellige standspladsskilte skal stå.
- Giv dommer/figuranter standpladsskilt med om morgenen.
- Sæt selv øvrig skiltning op, evt. dagen før eller tidligt morgen
Velkomst Dommere/figuranter/hjælpere:
- Ønsk alle velkommen når morgenmaden indtages.
- Sørg for at skynd på dommere således de kan komme ud til de respektive standpladser i god tid.
- Er der overdommer, ønskes vedkommende velkommen, og måske vil han/hun sige et par ord.
- Sørg ligeledes for at dommerne får morgenmad/kaffe med til de figuranter, der allerede er på standpladsen.
Velkomst hundeførere:
- Start velkomsten til tiden! Vent ikke på dem der kommer for sent.
- Start lodtrækningen med de udefra kommende hundeførere.
- Husk at hundeførerne som regel er nervøse! Så klare udmeldinger!
- Er der overdommer, ønskes vedkommende velkommen, og måske vil han/hun sige et par ord.
- Husk at modtage startpenge.
- Resultathæftet skal afleveres fra morgenstunden.
Under konkurrencen:
- Sørg for at komme på alle standpladser mindst 2 gange hvis dette er muligt
- Husk at samle dommersedler ind til listeføreren.
- Er der overdommer, kører i sammen, vis det er muligt.
Efter konkurrencen:
- Sørg for, evt. sammen med listefører og evt. overdommer at gennemgå dommersedler og hovedlister, således at fejl opdages i tide.
- Husk altid at sætte en kopi af hovedlisten i mappen på kontoret.
- Husk at indskrive resultaterne i resultathæftet.
- Husk at takke alle involverede så som dommere, figuranter, hundeførere, listefører, kantine, overdommer, mm.
- Husk 3 gange hurra for foreningen / området / Skovbo, og vov, vov, vov.